Jak włączyć powiadomienia email o utracie połączenia

Vigor Router może wysyłać powiadomienia email do administratora o:

  • interfejsie WAN (rozłączony, połączony)
  • interfejsie VPN (rozłączony, połączony)
  • temperaturze (temperatura wykryta przez czujnik poza zakresem)
  • budżecie WAN (osiągnięty limit)
  • Centralnym Zarządzaniu VPN (urządzenia offline, niepowodzenie kopii/przywrócenia ustawień, nieudana próba aktualizacji firmware CPE, niepowodzenie ustawienia profilu VPN)
  • High Availability (przejęcie pracy przez zapasowy router jeśli rozłączony WAN głównego routera, nieudana próba synchronizacji konfiguracji,  niestabilny router)

Przejdź do zakładki Objects Setting >> SMS/Mail Service Object.
Przejdź do Mail Server.
Kliknij dowolny indeks np. 1, aby stworzyć profil.
Wypełnij dane serwera poczty oraz uwierzytelniania.
Korzystanie z poczty Google/Gmail wymaga wygenerowania hasła do aplikacji.
Zapoznaj się z przykładem Powiadomienia / alerty email przez Gmail

Przejdź do zakładki Objects Setting >> Notification Object.
Kliknij dowolny indeks np. 1, aby stworzyć profil.
Wpisz nazwę profilu i wybierz interesujące Ciebie powiadomienia.

Przejdź do zakładki Applications >> SMS/Mail Alert Service.
Przejdź do Mail Server.
Zaznacz Enable, aby włączyć usługę wysyłania powiadomień.
Jako Mail Service wskaż utworzony profil serwera poczty.
W polu Mail Address wpisz adres na który Vigor wyśle powiadomienia.
Jako Notify Profile wskaż utworzony profil powiadomień.

Przejdź do zakładki System Maintenance >> Management.
Wpisz nazwę routera, która będzie pojawiała się w powiadomieniach.

Przykładowe powiadomienia dla rozłączonego i ponownie podłączonego interfejsu WAN1:

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję