Jak włączyć powiadomienia email o utracie połączenia
Vigor Router może wysyłać powiadomienia email do administratora o:
- interfejsie WAN (rozłączony, połączony)
- interfejsie VPN (rozłączony, połączony)
- temperaturze (temperatura wykryta przez czujnik poza zakresem)
- budżecie WAN (osiągnięty limit)
- Centralnym Zarządzaniu VPN (urządzenia offline, niepowodzenie kopii/przywrócenia ustawień, nieudana próba aktualizacji firmware CPE, niepowodzenie ustawienia profilu VPN)
- High Availability (przejęcie pracy przez zapasowy router jeśli rozłączony WAN głównego routera, nieudana próba synchronizacji konfiguracji, niestabilny router)
Przejdź do zakładki Objects Setting >> SMS/Mail Service Object.
Przejdź do Mail Server.
Kliknij dowolny indeks np. 1, aby stworzyć profil.
Wypełnij dane serwera poczty oraz uwierzytelniania.
Korzystanie z poczty Google/Gmail wymaga wygenerowania hasła do aplikacji.
Zapoznaj się z przykładem Powiadomienia / alerty email przez Gmail
Przejdź do zakładki Objects Setting >> Notification Object.
Kliknij dowolny indeks np. 1, aby stworzyć profil.
Wpisz nazwę profilu i wybierz interesujące Ciebie powiadomienia.
Przejdź do zakładki Applications >> SMS/Mail Alert Service.
Przejdź do Mail Server.
Zaznacz Enable, aby włączyć usługę wysyłania powiadomień.
Jako Mail Service wskaż utworzony profil serwera poczty.
W polu Mail Address wpisz adres na który Vigor wyśle powiadomienia.
Jako Notify Profile wskaż utworzony profil powiadomień.
Przejdź do zakładki System Maintenance >> Management.
Wpisz nazwę routera, która będzie pojawiała się w powiadomieniach.
Przykładowe powiadomienia dla rozłączonego i ponownie podłączonego interfejsu WAN1: