Dostęp do Internetu ADSL/VDSL (Neostrada Orange)
Dostęp do Internetu w technologii ADSL2+ oferuje do 20Mbps, natomiast w technologii VDSL2 do 80Mbps.
Usługa Internetu Neostrada Orange wymaga 802.1Q VLAN ID 35 dla VDSL2.
Przejdź do zakładki WAN >> General Setup.
Kliknij indeks WAN1.
Pozostaw DSL Mode na Auto, aby router wykonał detekcję typu łącza.
WÅ‚Ä…cz VLAN tag insertion dla VDSL2.
Wpisz wartość tagu 35 w polu Tag value oraz wartość priorytetu 0 w polu Priority.
Przejdź do zakładki WAN >> Internet Access.
Wybierz Access Mode PPPoE/PPPoA.
Kliknij przycisk Details Page.
Wybierz/wypełnij następujące pola:
- zaznacz Enable
- Multi-PVC Channel – wybierz kanał Channel 1
- VPI – wpisz wartość 0
- VCI – wpisz wartość 35
- Encapsulation – wybierz enkapsulację LLC/SNAP ; Protocol – wybierz protokół PPPoE (lub Encapsulation VC-MUX; Protocol PPPoA)
- Modulation – wybierz modulację Multimode
- MTU – wpisz wartość 1492
Po ustanowieniu połączenia z Internetem wyznacz wartość MTU.
Zapoznaj się z przykładem Jak wyznaczyć wartość MTU - Username – wpisz nazwę użytkownika usługi Neostrada
Do oryginalnego loginu np. xxx@neostrada.pl nie dodawaj sufiksu /ipv6 - Password – wpisz hasło użytkownika usługi Neostrada
- PPP Authentication– wybierz uwierzytelnianie PAP or CHAP
Nie wypełniaj opcjonalnego pola Service Name, gdyż w przypadku braku zgodności z ustawieniami dostawcy router Vigor możne nie uzyskać połączenia z Internetem.
Przejdź do zakładki Online Status >> Physical Connection.
Linia ADSL:Â
Po prawidłowej synchronizacji ADSL Status jest na zielono (dodatkowo dioda DSL powinna świecić się na zielono).
Po prawidłowym uwierzytelnieniu WAN 1 Status jest na zielono.
Błąd Error [Username or password error] w statusie WAN świadczy o nieprawidłowym uwierzytelnianiu (np. nieprawidłowy login lub hasło).
Wiadomość Message [PPPoE : No response from server side] w statusie WAN świadczy o braku komunikacji z serwerem PPP dostawcy (router wysyła ramki PPPoE PADI, ale nie otrzymuje od serwera ramek PPPoE PADO). Może być to spowodowane przez nieprawidłowe ustawienia (VPI/VCI, Service Name) lub blokadę od strony dostawcy (np. zbyt duża liczba nieudanych prób uwierzytelniania).
Jeśli SNR spada do 6dB (minimalna wartość), pojawia się dużo błędów CRC, dochodzi do częstych zerwań synchronizacji to zapoznaj się z przykładem Jak dostosować wartość SNR na łączu ADSL.
Linia VDSL:
Po prawidłowej synchronizacji VDSL Status jest na zielono (dodatkowo dioda DSL powinna świecić się na zielono).
Po prawidłowym uwierzytelnieniu WAN 1 Status jest na zielono.
Błąd Error [Username or password error] w statusie WAN świadczy o nieprawidłowym uwierzytelnianiu (np. nieprawidłowy login lub hasło).
Wiadomość Message [PPPoE : No response from server side] w statusie WAN świadczy o braku komunikacji z serwerem PPP dostawcy (router wysyła ramki PPPoE PADI, ale nie otrzymuje od serwera ramek PPPoE PADO). Może być to spowodowane przez nieprawidłowe ustawienia VLAN ID, Service Name lub zbyt dużą liczbę nieudanych prób uwierzytelniania.