Dostęp do Internetu ADSL/VDSL (Neostrada Orange)
Dostęp do Internetu w technologii ADSL2+ oferuje do 20Mbps, natomiast w technologii VDSL2 do 80Mbps.
Usługa Internetu Neostrada Orange wymaga 802.1Q VLAN ID 35 dla VDSL2.
Przejdź do zakładki WAN >> General Setup.
Kliknij indeks WAN1.
Pozostaw DSL Mode na Auto, aby router wykonał detekcję typu łącza.
Włącz VLAN tag insertion dla VDSL2.
Wpisz wartość tagu 35 w polu Tag value oraz wartość priorytetu 0 w polu Priority.
Przejdź do zakładki WAN >> Internet Access.
Wybierz Access Mode PPPoE/PPPoA.
Kliknij przycisk Details Page.
Wybierz/wypełnij następujące pola:
- zaznacz Enable
- Multi-PVC Channel – wybierz kanał Channel 1
- VPI – wpisz wartość 0
- VCI – wpisz wartość 35
- Encapsulation – wybierz enkapsulację LLC/SNAP ; Protocol – wybierz protokół PPPoE (lub Encapsulation VC-MUX; Protocol PPPoA)
- Modulation – wybierz modulację Multimode
- MTU – wpisz wartość 1492
Po ustanowieniu połączenia z Internetem wyznacz wartość MTU.
Zapoznaj się z przykładem Jak wyznaczyć wartość MTU - Username – wpisz nazwę użytkownika usługi Neostrada
Do oryginalnego loginu np. xxx@neostrada.pl nie dodawaj sufiksu /ipv6 - Password – wpisz hasło użytkownika usługi Neostrada
- PPP Authentication– wybierz uwierzytelnianie PAP or CHAP
Nie wypełniaj opcjonalnego pola Service Name, gdyż w przypadku braku zgodności z ustawieniami dostawcy router Vigor możne nie uzyskać połączenia z Internetem.
Przejdź do zakładki Online Status >> Physical Connection.
Linia ADSL:Â
Po prawidłowej synchronizacji ADSL Status jest na zielono (dodatkowo dioda DSL powinna świecić się na zielono).
Po prawidłowym uwierzytelnieniu WAN 1 Status jest na zielono.
Błąd Error [Username or password error] w statusie WAN świadczy o nieprawidłowym uwierzytelnianiu (np. nieprawidłowy login lub hasło).
Wiadomość Message [PPPoE : No response from server side] w statusie WAN świadczy o braku komunikacji z serwerem PPP dostawcy (np. nieprawidłowe ustawienia VPI/VCI, Service Name lub zbyt duża liczba nieudanych prób uwierzytelniania).
Jeśli SNR spada do 6dB (minimalna wartość), pojawia się dużo błędów CRC, dochodzi do częstych zerwań synchronizacji to zapoznaj się z przykładem Jak dostosować wartość SNR na łączu ADSL.
Linia VDSL:
Po prawidłowej synchronizacji VDSL Status jest na zielono (dodatkowo dioda DSL powinna świecić się na zielono).
Po prawidłowym uwierzytelnieniu WAN 1 Status jest na zielono.
Błąd Error [Username or password error] w statusie WAN świadczy o nieprawidłowym uwierzytelnianiu (np. nieprawidłowy login lub hasło).
Wiadomość Message [PPPoE : No response from server side] w statusie WAN świadczy o braku komunikacji z serwerem PPP dostawcy (np. nieprawidłowe ustawienia VLAN ID, Service Name lub zbyt duża liczba nieudanych prób uwierzytelniania).