Dostęp do Internetu mobilnego przez wewnętrzny modem 5G
Zapoznaj się z przykładem Rozwiązywanie problemów z dostępem do Internetu
Podłącz anteny 5G/LTE dołączone do zestawu.
Włóż kartę SIM do slotu znajdującego się z tyłu routera.
Przejdź do zakładki WAN >> General Setup.
Kliknij indeks 5G-NR.
Jeśli Vigor ma wykonywać automatyczny rozkład obciążenia (podczas aktywności przynajmniej dwóch łączy) zaznacz opcję LoadBalance.
Upewnij się, że interfejs WAN jest włączony a tryb aktywności to Always On.
Active Mode Always On oznacza utrzymywanie aktywnego połączenia – łącze podstawowe.
Active Mode Failover oznacza aktywację połączenia w przypadku awarii – łącze zapasowe.
Przejdź do zakładki WAN >> Internet Access.
Wybierz Access Mode 3G/4G/5G Modem (DHCP mode)
Kliknij przycisk Details Page.
Wybierz/wypełnij następujące pola:
– zaznacz Enable
– wpisz kod PIN w polu SIM PIN code jeśli jest wymagany
– pozostaw domyślny tryb sieci 5G/4G/3G w Network Mode
Nie wybieraj trybu sieci 5G SA, gdyż dostawcy Internetu mobilnego wspierają 5G NSA, które bazuje na sieci 4G/LTE.
– wpisz nazwę APN w polu APN Name
Standardowy APN zapewnia tylko dostęp do Internetu.
– Plus: plus lub internet
– T-Mobile: internet
– Orange: internet
– Play: internet
W przypadku chęci korzystania ze zdalnego zarządzania routerem, przekierowania portów, VPN itp. skontaktuj się z operatorem w celu uruchomienia publicznego IP.
Usługa publicznego adresu IP (stałego lub zmiennego) jest dodatkowo płatna i wymaga użycia specjalnego APN:
– Plus: m2m.plusgsm.pl lub pro.plusgsm.pl
– T-Mobile: data lub net
– Orange: vpn.static.pl lub vpn
– Play: ipnet
Karta SIM2 może zostać użyta jako zapasowa w przypadku awarii SIM1 lub wykorzystania limitu transferu danych SIM1.
Przejdź do zakładki Online Status >> Physical Connection.
Po prawidłowej konfiguracji 5G-NR Status jest na zielono.
Status możesz sprawdzić również w zakładce 5G-NR >>Status
Informacja 5G_NSA w Access Tech świadczy o połączeniu 5G.
Poniżej prawidłowa kolejność zmiany statusu modemu:
–Detecting
–Initialization
–SIM card ready (pojawia się informacje o m.in. IMEI oraz ICCID)
–Search Network (pojawiają się informacje o m.in. operatorze)
–Operational (pojawiają się informacje o m.in. technologii dostępu, sile sygnału)
SIM card not ready świadczy problemach z odczytem SIM
-karta SIM w gnieździe, ale wymagany jest dodatkowy restart routera
-brak karty SIM w gnieździe
-uszkodzona karta lub gniazdo SIM
SIM card needs PIN code świadczy o tym, że karta SIM wymaga kodu PIN, który nie został wprowadzony w ustawieniach WAN 5G
PIN error!Retry count:3 świadczy o niezgodnym kodzie PIN w ustawieniach WAN LTE, pozostały 3 próby weryfikacji PIN
PIN error!Retry count:2 świadczy o niezgodnym kodzie PIN w ustawieniach WAN LTE, pozostały 2 próby weryfikacji PIN
Reset your PIN by phone świadczy o niezgodnym kodzie PIN w ustawieniach WAN LTE, pozostała 1 próba weryfikacji PIN zatem użyj karty SIM w telefonie, aby sprawdzić PIN (wprowadzić PUK)
Registration Denied świadczy o nieudanej próbie rejestracji (router wysłał żądanie rejestracji, ale operator odrzucił połączenie)
-próba rejestracji do niewłaściwego operatora spowodowana słabym sygnałem (np. brak podłączonych anten 5G/LTE)
-próba rejestracji do niewłaściwego operatora wynikająca z błędnego pasma w ustawieniach Preferred LTE Band (nieobsługiwane przez używanego operatora)
-próba rejestracji do niewłaściwego operatora wynikająca z błędnego MCC i MNC w ustawieniach Network Scan (niezgodne z używanym operatorem)