Dostęp do Internetu mobilnego przez wewnętrzny modem 5G

Zapoznaj się z przykładem Rozwiązywanie problemów z dostępem do Internetu

Podłącz anteny 5G/LTE dołączone do zestawu.
Włóż kartę SIM do slotu znajdującego się z tyłu routera.

Przejdź do zakładki WAN >> General Setup.
Kliknij indeks 5G-NR.
Jeśli Vigor ma wykonywać automatyczny rozkład obciążenia (podczas aktywności przynajmniej dwóch łączy) zaznacz opcję LoadBalance.

Upewnij się, że interfejs WAN jest włączony a tryb aktywności to Always On.

Active Mode Always On oznacza utrzymywanie aktywnego połączenia – łącze podstawowe.
Active Mode Failover oznacza aktywację połączenia w przypadku awarii – łącze zapasowe.

Przejdź do zakładki WAN >> Internet Access.
Wybierz Access Mode 3G/4G/5G Modem (DHCP mode)
Kliknij przycisk Details Page.

Wybierz/wypełnij następujące pola:
– zaznacz Enable
– wpisz kod PIN w polu SIM PIN code jeśli jest wymagany
– pozostaw domyślny tryb sieci 5G/4G/3G w Network Mode
Nie wybieraj trybu sieci 5G SA, gdyż dostawcy Internetu mobilnego wspierają 5G NSA, które bazuje na sieci 4G/LTE.
– wpisz nazwę APN w polu APN Name

Standardowy APN zapewnia tylko dostęp do Internetu.
– Plus: plus
lub internet
– T-Mobile: internet
– Orange:  internet
– Play: internet

W przypadku chęci korzystania ze zdalnego zarządzania routerem, przekierowania portów, VPN itp. skontaktuj się z operatorem w celu uruchomienia publicznego IP.
Usługa publicznego adresu IP (stałego lub zmiennego) jest dodatkowo płatna i wymaga użycia specjalnego APN:
– Plus: m2m.plusgsm.pl lub pro.plusgsm.pl
– T-Mobile: data lub net
– Orange:  vpn.static.pl lub vpn
– Play: ipnet

Karta SIM2 może zostać użyta jako zapasowa w przypadku awarii SIM1 lub wykorzystania limitu transferu danych SIM1.

Przejdź do zakładki Online Status >> Physical Connection.
Po prawidłowej konfiguracji 5G-NR Status jest na zielono.

Status możesz sprawdzić również w zakładce 5G-NR >>Status
Informacja 5G_NSA w Access Tech świadczy o połączeniu 5G.
Poniżej prawidłowa kolejność zmiany statusu modemu:
Detecting
Initialization
SIM card ready (pojawia się informacje o m.in.  IMEI oraz ICCID)
Search Network (pojawiają się informacje o m.in. operatorze)
Operational (pojawiają się informacje o m.in. technologii dostępu, sile sygnału)

SIM card not ready świadczy problemach z odczytem SIM
-karta SIM w gnieździe, ale wymagany jest dodatkowy restart routera
-brak karty SIM w gnieździe
-uszkodzona karta lub gniazdo SIM

SIM card needs PIN code świadczy o tym, że karta SIM wymaga kodu PIN, który nie został wprowadzony w ustawieniach WAN 5G

PIN error!Retry count:3 świadczy o niezgodnym kodzie PIN w ustawieniach WAN LTE, pozostały 3 próby weryfikacji PIN
PIN error!Retry count:2 świadczy o niezgodnym kodzie PIN w ustawieniach WAN LTE, pozostały 2 próby weryfikacji PIN
Reset your PIN by phone świadczy o niezgodnym kodzie PIN w ustawieniach WAN LTE, pozostała 1 próba weryfikacji PIN zatem użyj karty SIM w telefonie, aby sprawdzić PIN (wprowadzić PUK)

Registration Denied świadczy o nieudanej próbie rejestracji (router wysłał żądanie rejestracji, ale operator odrzucił połączenie)
-próba rejestracji do niewłaściwego operatora spowodowana słabym sygnałem (np. brak podłączonych anten 5G/LTE)
-próba rejestracji do niewłaściwego operatora wynikająca z błędnego pasma w ustawieniach Preferred LTE Band (nieobsługiwane przez używanego operatora)
-próba rejestracji do niewłaściwego operatora wynikająca z błędnego MCC i MNC w ustawieniach Network Scan (niezgodne z używanym operatorem)

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję