XCA jako urząd certyfikacji

Spis treści:
Baza danych
Certyfikat urzędu certyfikacji
Certyfikat routera
Certyfikat klienta

Pobierz i zainstaluj/uruchom oprogramowanie XCA

Baza danych

Przejdź do Plik -> Dodaj bazę danych
Zapisz bazę danych.
Utwórz hasło do bazy danych.

Certyfikat urzędu certyfikacji

Przejdź do zakładki Certyfikaty.
Kliknij przycisk Dodaj certyfikat.
W zakładce Źródło zaznacz Utwórz certyfikat samopodpisany.
W zakładce Podmiot wypełnij dane certyfikatu głównego a następnie kliknij przycisk Wygeneruj nowy klucz.W nowym oknie pisz nazwę i kliknij przycisk Wygeneruj.
W zakładce Rozszerzenia wybierz rodzaj certyfikatu Urząd Certyfikacji oraz okres ważności certyfikatu np. 20 lat.
Kliknij przycisk OK
Przejdź do zakładki Certyfikaty.
Wybierz certyfikat i kliknij przycisk Eksportuj.
Wybierz format PEM, aby wyeksportować certyfikat.

Import certyfikatu do routera

Przejdź do zakładki Certificate Management >> Trusted CA Certificate.
Kliknij przycisk IMPORT.
Wskaż certyfikat i kliknij przycisk Import.

Import certyfikatu do komputera

Certyfikat routera

Przejdź do zakładki System Maintenance >> Time and Date.
Zweryfikuj ustawienia czasu routera.
Przejdź do zakładki Certificate Management >> Local Certificate.
Kliknij przycisk GENERATE.
Wpisz dane dotyczące żądania certyfikatu i kilknij przycisk Generate.

Kliknij przycisk View i skopiuj żądanie certyfikatu.
Przejdź do zakładki Żądania Certyfikacyjne w XCA.
Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Wklej dane PEM.

Wklej żądanie certyfikatu routera.

Kliknij przycisk Importuj wszystko.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na żądanie certyfikatu i kliknij Podpisz.
W zakładce Źródło użyj stworzonego wcześniej Root XCA do podpisywania.

W zakładce Rozszerzenia określ rodzaj certyfikatu Odbiorca końcowy oraz okres ważności np. 10 lat
Kliknij przycisk OK.W zakładce Certyfikaty wybierz certyfikat i kliknij przycisk Eksportuj.

Wybierz format PEM, aby wyeksportować certyfikat.

Przejdź do zakładki Certificate Management >> Local Certificate.
Kliknij przycisk IMPORT.
Wskaż certyfikat i kliknij przycisk Import.

Certyfikat klienta

Przejdź do zakładki Certyfikaty.
Kliknij przycisk Dodaj certyfikat.
W zakładce Źródło użyj stworzonego wcześniej Root XCA do podpisywania.
W zakładce Podmiot wypełnij dane certyfikatu głównego a następnie kliknij przycisk Wygeneruj nowy klucz.
W nowym oknie pisz nazwę i kliknij przycisk Wygeneruj.
W zakładce Rozszerzenia wybierz rodzaj certyfikatu Odbiorca końcowy  oraz okres ważności certyfikatu (domyślnie rok).
Kliknij przycisk OK
Przejdź do zakładki Certyfikaty.
Wybierz certyfikat i kliknij przycisk Eksportuj.
Wybierz format PKCS#12 chain, aby wyeksportować zaszyfrowany certyfikat wraz z kluczem prywatnym.

Wpisz hasło dozaszyfrowania.

Import certyfikatu do komputera

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję