Dostęp do Internetu w trybie PPPoE (Fiber Orange)
Zapoznaj się z przykładami:
Rozwiązywanie problemów z dostępem do Internetu
Jak uzyskać wyższą wydajność routera w dostępie do Internetu (Hardware Acceleration)
Usługa Internetu Orange Fiber wymaga 802.1Q VLAN ID 35.
Przejdź do zakładki WAN >> General Setup.
Kliknij indeks WAN1.
Upewnij się, że interfejs WAN jest włączony a typ fizyczny to autonegocjacja.
Włącz VLAN tag insertion.
Wpisz wartość tagu 35 w polu Tag value oraz wartość priorytetu 0 w polu Priority.
Przejdź do zakładki WAN >> Internet Access.
Wybierz Access Mode PPPoE
Kliknij przycisk Details Page.
Wybierz/wypełnij następujące pola:
– zaznacz Enable
– nie wypeÅ‚niaj opcjonalnego pola Service Name, gdyż w przypadku braku zgodnoÅ›ci z ustawieniami dostawcy router Vigor możne nie uzyskać połączenia z Internetem.
– Username – wpisz nazwÄ™ użytkownika usÅ‚ugi Neostrada
Do oryginalnego loginu np. xxx@neostrada.pl nie dodawaj sufiksu /ipv6
– Password– wpisz nazwÄ™ użytkownika usÅ‚ugi Neostrada
– MTU – wpisz wartość 1492
Po ustanowieniu połączenia z Internetem wyznacz wartość MTU.
Zapoznaj się z przykładem Jak wyznaczyć wartość MTU
– PPP Authentication– wybierz uwierzytelnianie PAP or CHAP oznaczajÄ…ce wsparcie PAP, CHAP, MS-CHAPv1, MS-CHAPv2
Przejdź do zakładki Online Status >> Physical Connection.
Po prawidłowym uwierzytelnieniu WAN Status jest na zielono.
Błąd Error [Username or password error] w statusie WAN świadczy o nieprawidłowym uwierzytelnianiu (np. nieprawidłowy login lub hasło).
Wiadomość Message [PPPoE : No response from server side] w statusie WAN świadczy o braku komunikacji z serwerem PPP dostawcy (np. nieprawidłowy VLAN ID, zbyt duża liczba nieudanych prób uwierzytelniania).