DostÄ™p do Internetu w trybie PPPoE

Zapoznaj siÄ™ z przykÅ‚adami:
RozwiÄ…zywanie problemów z dostÄ™pem do Internetu
Jak uzyskać wyższÄ… wydajność routera w dostÄ™pie do Internetu (Hardware Acceleration)

Przejdź do zakładki WAN >> General Setup.
Kliknij indeks WAN1.

Upewnij siÄ™, że interfejs WAN jest włączony a typ fizyczny to autonegocjacja.
Jeśli dostawca wymaga tagowania 802.1Q to ustaw odpowiedni VLAN ID.

Przejdź do zakładki WAN >> Internet Access.
Wybierz Access Mode PPPoE
Kliknij przycisk Details Page.


Wybierz/wypełnij następujące pola:

  • zaznacz Enable
  • Username – wpisz nazwÄ™ użytkownika usÅ‚ugi
  • Password – wpisz hasÅ‚o użytkownika usÅ‚ugi
  • PPP Authentication– wybierz uwierzytelnianie PAP or CHAP oznaczajÄ…ce wsparcie PAP, CHAP, MS-CHAPv1, MS-CHAPv2

Nie wypeÅ‚niaj opcjonalnego pola Service Name, gdyż w przypadku braku zgodnoÅ›ci z ustawieniami dostawcy router Vigor nie uzyska połączenia z Internetem.

W przypadku PPPoE zazwyczaj spotyka siÄ™ MTU 1492 (czasami 1480).
Po ustanowieniu połączenia z Internetem wyznacz wartość MTU.
Zapoznaj siÄ™ z przykÅ‚adem Jak wyznaczyć wartość MTU

Przejdź do zakładki Online Status >> Physical Connection.
Po prawidłowym uwierzytelnieniu WAN Status jest na zielono.
Błąd Error [Username or password error] w statusie WAN Å›wiadczy o nieprawidÅ‚owym uwierzytelnianiu (np. nieprawidÅ‚owy login lub hasÅ‚o).
Wiadomość Message [PPPoE : No response from server side] w statusie WAN Å›wiadczy o braku komunikacji z serwerem PPP dostawcy (np. nieprawidÅ‚owe ustawienia Service Name, VLAN ID lub zbyt duża liczba nieudanych prób uwierzytelniania).

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

AkceptujÄ™