Rozwiązywanie problemów z przekierowaniem portów

Spis treści:
Priorytet
Porty do zarządzania Vigor
MTU na WAN Vigora
Firewall na Vigor
Przypisz IP do MAC na Vigor
Brama domyślna na serwerze
Firewall na serwerze

Priorytet

Domyślna kolejność sprawdzania dla sesji inicjowanych z Internetu do WAN IP routera:

  1. Wewnętrzne usługi Vigora
  2. Przekierowania portów
  3. Otwarte Porty
  4. Hosty DMZ

Porty do zarządzania Vigor

Jeśli chcesz przekierować ruch do usług FTP, HTTP, HTTPS, Telnet, SSH to zmień domyślne porty do zarządzania routerem w zakładce System Maintenance >> Management oraz SSL VPN >> General Setup.
Zapoznaj się z przykładem Domyślne porty do zarządzania routerem

Jeśli chcesz przekierować ruch do usług VPN to wyłącz obsługę danego protokołu w zakładce VPN and Remote Access >> Remote Access Control.
Zapoznaj się z przykładem Przekierowanie VPN do serwera w sieci lokalnej

MTU na WAN Vigora

Sprawdź poprawność ustawień MTU na interfejsie WAN Vigora w WAN >> Internet Access.
Zapoznaj się z przykładem Jak wyznaczyć wartość MTU

Firewall na Vigor

Pomiń ten krok jeśli nie zmieniałeś domyślnych ustawień Firewall.

Przejdź do Firewall>>General Setup i wyłącz testowo na chwilę filtr danych Data Filter.

Jeśli problem ustąpi to dodaj odpowiednie reguły przepuszczające ruch dla kierunku WAN->LAN i włącz ponownie Firewall.
Zapoznaj się z przykładem Filtrowanie ruchu WAN-LAN

Przypisz IP do MAC na Vigor

Pomiń ten krok jeśli opcja Bind IP to MAC jest wyłączona.

Jeśli serwer/komputer lub inne urządzenie docelowe nie może pingować lokalnego adresu IP Vigora (np. 192.168.1.1)
to wyłącz testowo na chwilę opcję przypisz IP do MAC w LAN>>Bind IP to MAC.
Jeśli problem ustąpi to zweryfikuj obecne ustawienia powiązań IP-MAC i włącz ponownie Bind IP to MAC.
Zapoznaj się z przykładem Przypisz IP do MAC

Brama domyślna na serwerze

Jeśli serwer/komputer lub inne urządzenie docelowe ma ustawioną statyczną adresację upewnij, się ze została wprowadzona właściwa brama domyślna kierującą do routera Vigor (np. 192.168.1.1).

Firewall na serwerze

Na serwerze/komputerze wyłącz testowo na chwilę zaporę systemu Windows, oprogramowanie Firewall/Anti-Virus (np. Kaspersky, Nod32).
Jeśli problem ustąpi to dodaj odpowiednie wyjątki do zapory Windows, oprogramowania Firewall/Anti-Virus i włącz ponownie te zabezpieczenia.

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Akceptuję